Spoločnosť Stream Hatchet, ktorá sa zaoberá analýzou údajov o streamovaní (živom vysielaní videí), vydala výročnú správu o hernom priemysle za rok 2021. Správa odhalila množstvo zaujímavých zistení o náraste hrania a sledovania videohier ako pevnej súčasti rozvíjajúcej sa pop kultúry.

Platformy

Podľa správy Stream Hatchet sa celkový čas sledovania na platformách Twitch, YouTube Gaming a Facebook Gaming v roku 2021 zvýšil o 21%. Dôvodom boli pretrvávajúce lockdowny, ktoré držali ľudí v domácnostiach. Každý týždeň roka 2021 sa v priemere sledovalo 653 miliónov hodín živých prenosov z hrania hier. Na západe stále vedie Twitch, na ktorý pripadá 71 % z celkového počtu hodín sledovaných v roku 2021. Platforma vlastnená spoločnosťou Amazon nazbierala v priemere 6,075 miliardy sledovaných hodín za štvrťrok. YouTube v prvej polovici roka prekonal Facebook v počte sledovaných hodín, ale v druhej polovici roka klesol. YouTube sa tak stal jedinou západnou platformou, ktorá „zaznamenala pokles sledovaného času živého vysielania“ napriek tomu, že v priebehu roka podpísal zmluvy s významnými tvorcami DrLupo a TimTheTatMan.

ZDROJ: streamhatchet.com

Na vzostupe Facebooku do pozície druhej najsledovanejšej streamovacej platformy sa podieľali medzinárodní herní tvorcovia, pričom päť najlepších streamerov bolo mimo Spojených štátov.

ZDROJ: streamhatchet.com

Na regióne záleží

Hoci je internet dostupný vo väčšine krajín sveta, diváci majú svoje preferencie v závislosti od regiónu, v ktorom žijú, a tamojších kultúrnych noriem. Správa tvrdí, že Twitch je preferovanou platformou v Amerike, v západnej Európe, v Austrálii, v subsaharskej a v južnej Afrike. YouTube Gaming a Facebook Gaming sú preferovanými platformami pre ázijský obsah, čo je potenciálne spôsobené využívaním mobilných aplikácií v regióne, kde sa veľká časť používania internetu a hrania hier uskutočňuje na mobilných zariadeniach.

ZDROJ: streamhatchet.com

Hry a žánre

Pre niekoho bude možno prekvapujúce, že žáner Battle Royale zostal kráľom vo svete streamovania. Západniari môžu byť šokovaní, že to nebol Fortnite alebo Warzone, ktoré sa dostali na čelo zoznamu najviac sledovaných hier. Battle Royale bol najsledovanejším žánrom zo všetkých, pričom viedol s 32,3% celkového podielu hodín sledovania počas celého roka. Mobilné tituly Free Fire a PUBG Mobile, ktoré sú na východe obrovské, boli na prvom a treťom mieste v poradí, pričom Fortnite sa umiestnil na druhom mieste.

Hry s otvoreným svetom, ako napríklad Minecraft a Grand Theft Auto V, pomohli tomuto žánru uchopiť druhé miesto, pričom v roku 2021 tvorili 24,4% sledovaných hodín. MOBA hry – s hrou League of Legends, ktorá tvorila 55,2% celého žánru – sa umiestnili na treťom mieste s podielom 20,8%. Zmienku si zaslúžia aj strieľačky z pohľadu prvej osoby, predovšetkým VALORANT a CS:GO, s úctyhodným podielom 13,4 %.

ZDROJ: streamhatchet.com

Rozdiel medzi pohlaviami

V posledných rokoch sa toho o ženách v hrách a ešporte povedalo veľa a je zrejmé, že toto odvetvie je na vrchole stále veľmi silne zastúpené mužmi – dokonca aj pokiaľ ide o streamovanie. Stream Hatchet odhaduje, že len 5% z 200 najväčších herných influencerov sú ženy. Z 3 000 najlepších herných streamerov na Twitchi, YouTube a Facebook Gaming je 27% žien. V roku 2020 to bolo pritom 28 %.

ZDROJ: streamhatchet.com