Podľa prieskumu, ktorý zadala Komisia Spojeného kráľovstva pre hazardné hry (UKGC), boli majstrovstvá sveta vo futbale mužov v Katare označené za kľúčový faktor zvýšenia účasti na hazardných hrách v Spojenom kráľovstve.
Z prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť Yonder Consulting, vyplynulo, že stávkovanie na majstrovstvá sveta je skôr spoločenským zážitkom na rozdiel od typického futbalového stávkovania, pri ktorom je hlavným faktorom výhra.
Prieskum sa pýtal divákov po skončení turnaja v decembri 2022, ktorí uviedli, že počas turnaja stávkovali na majstrovstvá sveta alebo hrali súvisiacu voľnú hru.
Zistenia prieskumu
V marci nasledujúceho roka spoločnosť Yonder kontaktovala tých istých 811 účastníkov, aby posúdila ich správanie v oblasti hazardných hier.
Prieskum ukázal, že účasť na hazardných hrách zaznamenala medzi účastníkmi prieskumu nárast, vrátane podielu tých, ktorí stávkovali na futbal online.
Je to o to významnejšie, že 4 týždne po majstrovstvách sveta vo futbale došlo k výraznému poklesu objemu stávok na futbal.
Okrem toho sa uvádzalo, že došlo k nárastu stávkovej aktivity, čo možno pripísať aj potrebe dodať zápasu vzrušenie. Okrem toho mnoho ľudí uviedlo, že ďalším dôležitým faktorom nárastu bola možnosť hrať s priateľmi.
Regulačný orgán potvrdil, že úplné súbory údajov týkajúce sa prieskumu budú zverejnené neskôr.
Ďalšie zistenia
Zber údajov o správaní v oblasti hazardných hier sa uskutočnil aj v súvislosti s oznámením prevádzkovateľa hazardných hier Entain, že na Majstrovstvá sveta vo futbale žien 2023, ktoré sa skončili cez víkend, vsádza viac žien ako kedykoľvek predtým.
Turnaje FIFA vyvolávajú nárast športových stávok
Značky operátora Ladbrokes a Coral v Spojenom kráľovstve zaznamenali, že v prvých troch zápasoch Anglicka došlo k nárastu účasti žien v stávkovaní zo 17 na 21 percent, keď sa turnaj v roku 2023 porovnal s Eurem žien v roku 2022, ktoré už zaznamenalo nárast z 13 percent na majstrovstvách sveta žien 2019.
K zisteniam sa vyjadril obchodný riaditeľ spoločnosti Entain Dominic Grounsell:
„Na celom svete rastie počet divákov a záujem o ženské športy. Fakty hovoria za všetko. Stále viac našich zákazníkov nachádza nové spôsoby, ako podporiť svoje obľúbené tímy – a to pomocou stávky.“