Španielske združenie online prevádzkovateľov Jdigital vyzvalo vládu, aby prehodnotila súčasné obmedzenia týkajúce sa reklamy na hazardné hry v krajine a požaduje spravodlivejšiu a primeranejšiu legislatívu.

V novembri 2020 vstúpil do platnosti španielsky kráľovský dekrét o komerčnej komunikácii v oblasti hazardných hier, ktorý zakazuje sponzorské zmluvy s prevádzkovateľmi s cieľom znížiť vystavenie neplnoletých osôb reklamám na hazardné hry.

Reklama v televízii a rozhlase je teraz tiež obmedzená na čas od 1.00 do 5.00 h, pričom toto opatrenie sa vzťahuje aj na videá na YouTube, zatiaľ čo na ostatných sociálnych kanáloch môžu prevádzkovatelia zdieľať reklamu len so svojimi sledovateľmi.

ZDROJ: peakpx.com

Na internete sa musí používať veková hranica, ktorá pomáha znížiť vystavenie neplnoletých osôb hazardným hrám, a hoci sú propagačné bonusy zakázané, prevádzkovatelia môžu špeciálne ponuky cieliť na registrovaných a overených zákazníkov.

Spoločnosť JDigital a mediálne združenie la Asociación de Medios e Información (AMI) podali odvolania na Najvyšší súd krajiny, v ktorých napadli nariadenia o reklame. Zatiaľ čo odvolanie AMI nebolo úspešné, tretia komora najvyššieho súdu v máji tohto roku vzniesla v súvislosti s obmedzeniami otázku protiústavnosti.

Spoločnosť Jdigital teraz v reakcii uviedla, že rozhodnutie Najvyššieho súdu zdôrazňuje potrebu prehodnotenia obmedzení a nalieha na vládu, aby o tejto záležitosti rokovala s igamingovým priemyslom.

ZDROJ: shutterstock.com

Rozhodnutie Najvyššieho súdu posilňuje tvrdenia spoločnosti Jdigital, že pravidlá upravujúce reklamu na online hazardné hry v Španielsku porušujú slobodu podnikania a neoprávnene poškodzujú hlavných aktérov, licencovaných prevádzkovateľov, v tejto legálnej a regulovanej činnosti,“ uviedla spoločnosť Jdigital.

Viac ako rok po podaní správnej žaloby proti nariadeniu je združenie Jdigital presvedčené, že podniklo správne kroky na zachovanie a ochranu záujmov tohto odvetvia a jeho používateľov. Súčasný scenár si vyžaduje viac ako kedykoľvek predtým, aby regulačný orgán a ministerstvo pre ochranu spotrebiteľa otvorili priestor na dialóg s ekosystémom online hazardných hier s cieľom preskúmať spravodlivé a primerané legislatívne spôsoby, ktoré sú v súlade s realitou sektora a nepoškodzujú prevádzkovateľov a súvisiace odvetvia.