Pri prvom nezávislom monitorovaní celoeurópskeho kódexu zodpovednej reklamy EGBA sa zistilo, že kódex poskytuje pevný základ pre zodpovednú reklamu vďaka svojmu komplexnému a podrobnému obsahu, a že členovia EGBA už správne uplatňujú väčšinu jeho opatrení.

Členovia Európskej asociácie pre hazardné hry a stávky (EGBA) dosiahli pokrok v úsilí o zodpovednú reklamu podľa prvého nezávislého monitorovania celoeurópskeho kódexu zodpovednej reklamy asociácie. Monitorovanie vykonala Európska aliancia reklamných štandardov (EASA), združenie so sídlom v Bruseli, ktoré zastupuje európske samoregulačné organizácie pre reklamu, a zistila, že kódex EGBA je pevným základom pre zodpovednú reklamu a členovia EGBA už uplatňujú väčšinu jeho opatrení. Na základe výsledkov EASA tiež navrhla zlepšenia, ktoré by sa mohli vykonať na posilnenie kódexu a jeho uplatňovania.

ZDROJ: egba.eu

Celoeurópsky kódex zodpovednej reklamy pre online hazardné hry bol vytvorený asociáciou EGBA v roku 2020 a zahŕňa reklamný obsah, sociálne médiá, ochranu maloletých a zodpovedné posielanie správ o hazardných hrách. Monitorovanie je neoddeliteľnou súčasťou kódexu a členovia EGBA budú mať svoje dodržiavanie pravidelne monitorované nezávislou treťou stranou, aby sa zlepšila účinnosť kódexu a zabezpečila jeho aktualizácia.

EGBA poverila agentúru EASA monitorovaním kódexu počas futbalového turnaja Euro 2020 v roku 2021. Agentúre EASA pomáhala spoločnosť Nielsen, významná analytická spoločnosť v oblasti reklamy, ktorá zozbierala 1240 reklám od členov EGBA v štyroch krajinách (Grécko, Rumunsko, Írsko a Švédsko). EASA následne vyhodnotila zozbierané reklamy, ktoré zahŕňali televízne reklamy, online prerolls, statické a animované online bannery spolu s účtami členov EGBA v sociálnych médiách.

Vo svojich záveroch, s ktorými sa EGBA oboznámila v júni 2022, agentúra EASA poskytla pozitívnu spätnú väzbu o kódexe a uviedla, že vďaka svojmu komplexnému a podrobnému obsahu poskytuje pevný základ pre zodpovednú reklamu a členovia EGBA už vo svojich reklamách správne uplatňujú väčšinu jeho opatrení, najmä pokiaľ ide o moderovanie obsahu. Agentúra EASA navrhla, že kódex by sa mohol ďalej posilniť, najmä pokiaľ ide o zrozumiteľnosť posolstva o zodpovednom hraní hazardných hier v reklamách (z hľadiska čitateľnosti aj rýchlosti), výslovnú zmienku o zákonných požiadavkách na vek pre online hazardné hry, poskytnutie oznámenia s odporúčaním na predchádzanie zdravotným rizikám a mechanizmy na ochranu pred vekom na profiloch sociálnych médií.

ZDROJ: peakpx.com

V ďalšom kroku budú členovia EGBA diskutovať o tom, ako využiť a implementovať spätnú väzbu od EASA na ďalšie posilnenie celkovej účinnosti kódexu.

Tešia nás výsledky monitorovania a pokrok, ktorý naši členovia dosahujú pri presadzovaní zodpovednej reklamy. Ďakujeme agentúre EASA za jej kritický, ale konštruktívny prístup. Reklama je základným nástrojom na informovanie verejnosti o tom, ktorí prevádzkovatelia hazardných hier sú licencovaní a regulovaní – a dá sa robiť zodpovedne.  Vyzývame ďalších prevádzkovateľov, aby sa prihlásili ku kódexu a pripojili sa k nášmu úsiliu o zvýšenie štandardov zodpovednej reklamy. Odvetvie sa musí vážne zaoberať zodpovednou a uváženou reklamou, najmä v súvislosti s blížiacimi sa majstrovstvami sveta vo futbale koncom tohto roka, inak sa bude tlak reklamných obmedzení naďalej stupňovať.“ – Maarten Haijer, generálny tajomník EGBA.