Hry Netflix sú od minulého týždňa dostupné pre všetkých registrovaných užívateľov tejto streamovacej služby v mobiloch so systémom Android.
Po prvých testoch na vybraných trhoch spoločnosť Netflix 2. novembra oznámila, že od minulého týždňa sa jej debutová ponuka exkluzívnych mobilných hier začne celosvetovo sprístupňovať pre všetkých užívateľov na zariadeniach so systémom Android. V júli streamovacia služba Netflix prvýkrát potvrdila svoje plány vstúpiť na trh s mobilnými hrami a nazvala hry „ďalšou novou obsahovou kategóriou“, ktorú chce popri filmoch a televízii ponúknuť svojim predplatiteľom. Odvtedy Netflix sprístupnil svojim zákazníkom nemalý počet bezplatných hier bez reklám alebo platieb v aplikáciách – vrátane kombinácie príležitostných hier alebo hier zameraných na populárny pôvodný televízny seriál „Stranger Things“.
Netflix už dlhší čas zvyšuje svoje investície do mobilných hier. Na hernej konferencii E3 v roku 2019 Netflix podrobne opísal sériu herných integrácií v rámci populárnych herných platforiem, ako sú Roblox a Fortnite, a uviedol, že plánuje uviesť na trh nové hry zo seriálu „Stranger Things“. V oblasti mobilných zariadení potom Netflix začal spolupracovať s texaským herným štúdiom BonusXP na hre „Stranger Things: The Game“, ktorá bola medzičasom premenovaná na „Stranger Things: V súčasnosti je hra „Stranger Things 3“ transformovaná na hru „1984“, aby sa výraznejšie odlíšila od nasledujúceho titulu „Stranger Things 3“.
Tieto dve hry sa tiež stali prvými titulmi, ktoré sa testovali v Poľsku rámci aplikácie Netflix pre Android v auguste tohto roku.
V septembri spoločnosť Netflix získala aj nezávislého herného vývojára Night School Studio, známeho najmä vďaka príbehovo orientovaným titulom (ako je Oxenfree) s cieľom ďalej budovať svoje herné portfólio.
Herná expanzia Netflixu však prišla až s uvedením troch nových príležitostných hier – „Shooting Hoops“ a „Teeter Up“ od spoločnosti Frosty Pop a „Card Blast“ od Rogue Games, a to pre predplatiteľov Netflixu okrem spomínaného Poľska aj v Španielsku a Taliansku.
Aktuálne už bude táto kompletná ponuka, vrátane dvoch hier „Stranger Things“ a troch príležitostných hier, dostupná pre všetkých predplatiteľov služby Netflix na celom svete v systéme Android. Prístup k titulom získajú užívatelia kliknutím na novú kartu Hry v aplikácii Netflix pre Android. Po výbere titulu budú užívatelia presmerovaní do obchodu Google Play, kde si hry nainštalujú, akoby to bolo v prípade akejkoľvek inej aplikácie. Na prihlásenie a hranie hry je však potrebné len členstvo v streamovacej službe Netflix.
Nové hry sú viditeľné v obchode Google Play už teraz, ale ich implementácia do aplikácie Netflix pre Android sa začala v stredu minulý týždeň a môže trvať niekoľko dní.
Netflix v súčasnosti neplánuje tieto hry priamo speňažiť. V súčasnosti sú tituly na stiahnutie zadarmo a bez reklamy. Namiesto toho spoločnosť považuje hry za prostriedok na rozšírenie a udržanie existujúcej základne predplatiteľov. Ak si stiahnete hru, ale nie ste registrovaným predplatiteľom Netflixu, budete presmerovaní na registračnú stránku služby Netflix.
Prevádzkový riaditeľ a produktový riaditeľ spoločnosti Netflix Gregory Peters počas debaty s investormi o výsledkoch za 3. štvrťrok vysvetlil, že záujem spoločnosti Netflix o hry spočíva v tom, že chce vyjsť v ústrety svojim užívateľom tam, kde sa nachádzajú. Prezradil, že „drvivá väčšina“ predplatiteľov využíva službu na mobilnom zariadení. To si vyžaduje ponúknuť iný súbor zážitkov, než len dlhodobý video obsah. V tejto súvislosti Netflix spustil tento rok aj krátky kanál komediálnych videí podobný službe TikTok s názvom „Fast Laughs“ na mobilných zariadeniach, ktorý slúži na podobný účel – rozšíriť typ obsahu dostupného pod hlavičkou Netflix.
„To, čo sme doteraz urobili nás uisťuje, že všetky naše systémy fungujú podľa našich predstáv. Takže ide naozaj o to, aby sme si dokázali, že dokážeme doručovať obsah a zábavu takým spôsobom, ako chceme,“ povedal s odkazom na prvé testy mobilných hier. Z dlhodobejšieho hľadiska však Netflix vidí potenciál tiež v tom, že bude môcť svojim členom personalizovať návrhy hier na hranie, podobne ako dnes jeho algoritmy navrhujú nové filmy a seriály na sledovanie, povedal.
„To isté, vďaka čomu je naša služba veľmi výkonná pri odporúčaní filmov a televíznych relácií,“ pokračoval Peters, „spájajúc skvelých tvorcov obsahu s týmto publikom – to je schopnosť, ktorú teraz potrebujeme vybudovať aj v oblasti mobilných hier“.
Spoločnosť Netflix zároveň tvrdí, že v „najbližších mesiacoch“ plánuje zaviesť mobilné hry na stiahnutie aj pre používateľov iOS, čo sa však môže ukázať ako o niečo zložitejšie než tomu bolo v prípade systému Android, a to kvôli prísnejším pravidlám AppStore spoločnosti Apple, ktoré vo všeobecnosti výraznejšie bránia aplikáciám hosťovať iné aplikácie a hry.