Prezentovanie vzrušenia zo stávkovania na živé športové podujatia, predvádzanie hrania populárnych kasínových hier či zdieľanie osobných skúseností, tipov, trikov a recenzií na online herných platformách si našlo svoje publikum. Vďaka schopnosti ovplyvňovať názory a správanie svojich sledovateľov sa stali influenceri dôležitou súčasťou marketingového sveta herného priemyslu. Dokázali si vybudovať u svojich followerov dôveru, ktorá je neoceniteľná najmä v odvetví, ako je online herný priemysel, kde hráči neustále hľadajú seriózne a spoľahlivé platformy. 

„Influenceri a streameri, ktorí sú platení za propagáciu hazardných hier navodzujú častokrát u mladých ľudí dojem, že hranie hazardných hier je bezpečné, zábavné a dokonca štýlové. Mali by si uvedomiť, akú dôležitú úlohu zohrávajú vo formovaní osobnosti a vnímaní sveta mladých ľudí a prevziať zodpovednosť za obsah a posolstvá, ktoré šíria.“ hovorí generálny riaditeľ Úradu pre reguláciu hazardných hier Martin Bohoš. 

Ak sa influenceri rozhodnú pre propagovanie nelegálnych hazardných hier, či už vo forme bonusových kódov, odkazov na nelegálne online kasína alebo živého streamovania priebehu hry, mali by si byť vedomí, že za propagáciu nelegálnych webových stránok im hrozí vysoká pokuta. V prípade fyzickej osoby až do výšky 50 000 € a v prípade právnickej osoby do 250 000 €.

Rizikom nelegálnej propagácie je aj zablokovanie ich profilu alebo kanálu zo strany streamovacej platformy alebo sociálnej siete. 

Ak príde k osloveniu na spoluprácu spoločnosťou, ktorej predmetom činnosti je prevádzkovanie hazardných hier, Úrad pre reguláciu hazardných hier odporúča, aby si influenceri overili na webe úradu v podsekcii „Legálne webové stránky“, či má spoločnosť udelenú platnú licenciu na prevádzkovanie hazardných hier a vyhli sa tak rizikám hroziacim z nelegálnej propagácie. 

V súvislosti s influencer marketingom a promovaním hazardných hier na sociálnych sieťach vzniká etická dilema, a to v podobe dosahu takéhoto obsahu na zraniteľné osoby.

„Ak sa rozhodnete pre propagáciu hazardnej hry, samozrejmosťou by malo byť dodržiavanie platnej legislatívy, obmedzenie šírenia takéhoto obsahu maloletému publiku a aktívna komunikácia pravidiel zodpovedného hrania.“ hovorí Martin Bohoš a zároveň dodáva, že „budúcnosť influencer marketingu v oblasti hazardných hier a ich regulácia bude závisieť od prístupu samotných influencerov.“

Pravidlá zodpovedného hrania by mali pripomínať hráčom, že uprostred vzrušujúcej atmosféry online hazardných hier je dôležitá striedmosť, sebakontrola a uvedomovanie si rizík. Stanovovanie limitov, praktizovanie sebadisciplíny alebo vyhľadanie pomoci v prípade potreby je cesta, ako vytvoriť bezpečnejšie a udržateľnejšie prostredie hazardných hier.