Safebettingsites, natívna platforma spoločnosti Facebook pre streamovanie hier, Facebook Gaming, zaznamenala v 1. štvrťroku 2022 výrazný pokles počtu divákov. Tieto štatistiky môžu byť pre pobočky, herné spoločnosti a samotných streamerov ukazovateľom širších trendov v odvetví.

Počet divákov streamovacej platformy od jej vzniku neustále rástol, z 540 miliónov v 1. štvrťroku 2020 na 1,14 miliardy vo 4. štvrťroku 2021.

ZDROJ: peakpx.com

Najnovšie údaje z 1. štvrťroka 2022 však ukázali 804 miliónov divákov, čo predstavuje 29,6 % pokles oproti predchádzajúcemu štvrťroku.

Spolu s počtom divákov sa zmenšil aj počet živých prenosov, a to o 11 % zo 14 miliónov v 4. štvrťroku 2021. V medziročnom porovnaní to predstavuje pokles o takmer 36 % z 19,5 milióna v 1. štvrťroku 2021.

Unikátne kanály platformy zaznamenali v období 4. štvrťroka 2021 – 1. štvrťroka 2022 pokles o 9,2 % z 369 miliónov, čo predstavuje medziročný pokles o 78 % z 1,54 miliardy.

ZDROJ: peakpx.com

Okrem toho priemerná súbežná sledovanosť zaznamenala pokles o 28 % z 516 000 v 1. štvrťroku 2021.

Facebook Gaming, rovnako ako celý herný sektor, zápasí s poklesom sledovanosti. Mnohé národy výrazne zvládli pandémiu a umožnili ľuďom vrátiť sa k životnému štýlu spred pandémie. Mnohí ľudia preto znižujú svoje rozpočty na zábavu vrátane hier,“ uviedla Edith Readsová, analytička spoločnosti Safebettingsites.

V snahe priviesť divákov späť na platformu Facebook pracuje na obmedzení neherného obsahu vysielaného na platforme, aby zabezpečil „kvalitné zážitky“ pre používateľov.

Spoločnosť uviedla, že živé hranie zostáva jednou z jej hlavných priorít.