Prieskum spoločnosti Nielsen ukazuje, že počet reklám na hazardné hry v Holandsku sa od legalizácie online kasín v októbri zdvojnásobil. V súčasnosti v Holandsku pôsobí 11 licencovaných prevádzkovateľov.

Počet reklám na hazardné hry sa zvýšil z približne 170 000 na viac ako 360 000

Nielsen je analytická spoločnosť, ktorá sa špecializuje na zhromažďovanie a syntézu informácií a meraní veľkých dát v rôznych odvetviach. V súčasnosti pôsobí vo viac ako 100 krajinách sveta.

Ako ukazujú údaje spoločnosti Nielsen v októbri a novembri 2020 bolo odvysielaných celkovo 170 066 reklám na hazardné hry. V rovnakom období v roku 2021 (po legalizácii online kasín) sa ich počet zvýšil na 366 631.

ZDROJ: pixabay.com

Niektorí politici a experti na hazardné hry už vyjadrili svoje obavy z možného negatívneho vplyvu hazardných hier na holandskú spoločnosť. Arie Dijkstra, zdravotný psychológ, uviedol, že ako jednotlivec má možnosť vidieť veľa reklám o hazardných hrách, ktoré môžu mať vplyv na zraniteľných spotrebiteľov a v konečnom dôsledku môžu viesť aj k závislosti na hazardných hrách.

Väčšina členov holandského parlamentu je rovnako znepokojená nárastom reklám na hazardné hry. Domnievajú sa, že môžu viesť k závislosti od hazardných hier. Pokiaľ ide o poslancov, tí žiadajú prísnejšie predpisy týkajúce sa reklám na hazardné hry. Vláda bola doteraz, pokiaľ ide o reguláciu odvetvia hazardu, dosť akčná a efektívna, preto je možné očakávať aj prísnejšiu kontrolu reklám na hazardné hry.

Sander Dekker, minister právnej ochrany, uviedol, že obavy členov holandského parlamentu budú zohľadnené, myslí si však, že na striktný zákaz reklám je ešte priskoro.

ZDROJ: wikimedia.org

Holland Casino vynaložilo na reklamu viac ako 7,2 milióna dolárov

Spomedzi 11 prevádzkovateľov online kasín s licenciou v Holandsku dominovalo vo výdavkoch na reklamu Holland Casino. Tento prevádzkovateľ v októbri a novembri 2021 vynaložil na reklamu približne 7,2 milióna USD. Spoločnosť Holland Casino vlastní holandský štát, rovnako ako spoločnosť Toto, ktorá minula na reklamu 5,1 milióna USD.

FairPlayCasino vynaložilo 3,7 milióna USD, BataviaCasino približne 3,6 milióna USD a Tombola v rovnakom období vynaložila na reklamu hazardu približne 2,9 milióna USD.

Okrem toho, ako uvádzajú údaje spoločnosti Nielsen, z celkového počtu reklám na hazardné hry za október a november si najvýraznejší kus koláča ukoristili online hazardné hry s približne 273 000 reklamami, čo je omnoho viac ako bol počet reklám z rovnakého obdobia v roku 2020, kedy ich bol zhruba 170 000. Približne 88% reklám na online hazardné hry sa objavilo na webových stránkach vrátane platforiem sociálnych médií. Televíznych reklám však veľa nebolo, keďže televízna reklama na hazard je obmedzená stanoveným denným časovým slotom. Ide o obmedzenie, ktoré navrhol holandský parlament, a ktoré zakazuje všetky typy reklám na hazardné hry pred 21.00 hod.