Pre nezasvätených – ešport je v podstate herný ekvivalent profesionálneho športu. Hráči videohier najvyššieho kalibru medzi sebou súťažia na turnajoch v hrách ako Counter Striker: Global Offensive, Dota 2, League of Legends a mnohých ďalších.

Tieto turnaje môžete sledovať osobne, v televízii alebo na streamovacích službách, ako je napríklad Twitch. Na rozdiel od tradičných športov, ktorých fanúšikovia stále uprednostňujú sledovanie zápasov v televízii, je väčšina divákov ešportov naladená na tieto platformy, aby videla súboje svojich obľúbených tímov.

Monumentálny rast odvetvia ešportových stávok

Dlhé roky boli ešporty rozvíjajúcim sa trhom s turnajovými výhrami v hodnote niekoľkých tisícok dolárov a publikom zloženým prevažne zo skalných fanúšikov. V roku 2014 herná štatistika Newzoo naznačila, že počet ľudí, ktorí sledujú ešport, sa pohybuje okolo 206 miliónov, pričom 89 miliónov z nich sú „nadšenci ešportu“ a 117 miliónov sú príležitostní diváci. V roku 2019 uviedli, že tento počet explodoval, a to až na 443 miliónov divákov.

Dôležité je, že rozdiel medzi príležitostnými divákmi a nadšencami ešportu sa masívne zvýšil, pričom 245 miliónov ľudí sa označuje skôr za príležitostných divákov súťažných hier v porovnaní so 198 miliónmi zanietených fanúšikov ešportu. Zdá sa, že to naznačuje, že ešport sa stáva prístupnejším pre ľudí mimo svojej pôvodnej trhovej skupiny a viac sa stáva všeobecným diváckym športom pre tých, ktorí radi hrajú hry viac príležitostne.

S touto explóziou divákov sa na scénu valia aj peniaze, pričom spoločnosť Newzoo predpovedá, že globálne príjmy odvetvia ešportu dosiahnu v roku 2021 viac ako 1 miliardu dolárov. To je viac ako 947 miliónov dolárov v roku 2020 a s COVID-19, ktorý posunul čísla sledovanosti nahor, by to mohlo byť ešte viac, ako sa predpokladalo.

Tento obrovský nárast príjmov v tomto odvetví v priebehu rokov má priamy vplyv na stávkovanie na ešport. Kedysi veľmi malý trh sa rozrástol spolu s boomom ešportu, pričom štúdia spoločnosti Eilers & Krejcik z roku 2019 ukázala, že 27 % ľudí, ktorí stávkovali na tradičné športy, zároveň stávkovalo aj na ešportové podujatia.  

To znamená, že približne každý tretí stávkar sa zapája do stávkovania na ešporty, a ukazuje, že ešporty ako odvetvie prenikajú do hlavného prúdu pomerne rýchlym tempom.

Rôzne typy možností stávkovania na ešporty

Väčšina ľudí, ktorí vedia ako fungujú online stávkové stránky, chápe, že stávkovanie o skutočné peniaze je hlavným spôsobom podania stávky. Stávky na ešporty nie sú výnimkou, pričom väčšina stávkových stránok ponúka ako hlavné nástroje na stávkovanie skutočné peniaze a kryptomeny.

Ešporty sa od bežného stávkovania líšia tým, že ponúkajú ďalší spôsob stávkovania: skinové stávky. Skinové stávky umožňujú používateľom vsádzať svoje herné skiny – hráčske predmety a výbavu, ktoré môžu hráči získať rôznymi spôsobmi – s cieľom vyhrať skiny vyššej hodnoty. Tento typ stávkovania je pre ešporty úplne jedinečný a predstavuje nový vzrušujúci spôsob stávkovania.

Tu je trochu viac informácií o dvoch hlavných formách stávkovania v ešportoch:

Stávky na skiny

Jednoducho povedané, skin je hráčsky nástroj alebo výbava, ktorý môžu hráči často získať v hre za splnenie rôznych úloh alebo otvorením truhlíc s korisťou. Tieto truhlice s korisťou zvyčajne ponúkajú náhodné predmety, čo môže znamenať, že získanie niektorých vzácnejších skinov môže byť neuveriteľne ťažké. Vzácnosť niektorých skinov na trhu zvyšuje ich hodnotu a práve to poháňa biznis so stávkami na skiny.

Vlastné trhovisko služby Steam spoločnosti Valve umožňuje používateľom nakupovať a predávať skiny pripojené k ich účtu služby Steam a umožňuje ľuďom zarábať peniaze na skinoch, ktoré získajú prostredníctvom stávok na skiny. To znamená, že zatiaľ čo mnohí ľudia sa jednoducho snažia vyhrať hernú výbavu pre svoje obľúbené hry, väčšina ľudí, ktorí vsádzajú na skiny, premieňa svoje výhry na skutočné peniaze.

Ešportové stávky o skutočné peniaze

Ak stávkujete na ešporty, väčšinou používate skutočné peniaze. Zatiaľ čo stávkovanie na skiny je populárny spôsob stávkovania, stávkovanie za skutočné peniaze je to, čo väčšina online stávkových stránok použije ako hlavnú formu stávkovania. Mnohé stránky ponúkajú aj kryptomeny ako alternatívny spôsob stávkovania na obľúbené ešporty, pričom hlavnými podporovanými menami sú Bitcoin a Ethereum.

Podobne ako pri stávkovaní na tradičné športy, rôzne webové stránky budú ponúkať rôzne kurzy na svoje stávky v závislosti od mnohých faktorov, ako sú napríklad vypočítané pravdepodobnostné výsledky stávkových kancelárií. Našťastie existujú webové stránky, ktoré vám pomôžu informovať o výkyvoch týchto kurzov, takže ak sa ocitnete v rozpakoch, môžete si pozrieť kurzy na ešporty na stránke myesportsbettingodds.com, aby ste lepšie pochopili, ako trh vidí jednotlivé stávkové udalosti.