Holandský regulačný orgán Kansspelautoriteit (KSA) uložil pokutu vo výške 400.000 EUR (352 000 GBP/ 437 000 USD) prevádzkovateľovi značky BetCity Betent, ktorý je vo vlastníctve spoločnosti Entain, za cielenie reklamy na hazardné hry na mladých dospelých.
Regulačný orgán začal svoje vyšetrovanie po odvysielaní investigatívneho spravodajského televízneho programu Kassa, v ktorom sa tvrdilo, že spoločnosť Betent od októbra 2021 do marca 2022 posielala reklamné správy používateľom vo veku 18 až 24 rokov.
KSA uviedla, že to nebolo povolené, keďže mladí dospelí sú zraniteľnou cieľovou skupinou. „Mozgy mladých ľudí sa stále vyvíjajú,“ dodal regulačný orgán. „V dôsledku toho sú náchylnejší na závislosť od hazardných hier.“
Počas štvormesačného obdobia regulačný orgán zistil, že spoločnosť Betent na svojej stránke Betcity.nl posielala správy na online hazardné hry bez toho, aby prijala opatrenia na zabránenie tomu, aby mladí ľudia videli reklamy.
Prebiehajúce vyšetrovanie
Ide o štvrtú pokutu za šesť mesiacov, ktorú KSA uložil v rámci rovnakého vyšetrovania reklamy zameranej na mladých ľudí. V marci KSA uložila pokutu aj spoločnosti Hillside New Media Malta, ktorá vlastní Bet365, v januári spoločnosti JOI Gaming a v novembri spoločnosti Toto Online za podobné porušenia pravidiel v súvislosti so zasielaním reklamy mladým ľuďom. Regulačný orgán stanovil vo všetkých troch prípadoch pokutu vo výške 400.000 EUR.
„Zákon zakazuje poskytovateľom hazardných hier cieliť reklamu na mladých dospelých,“ povedal predseda KSA René Jansen. „KSA to pozorne sleduje a týmito štyrmi sankciami opäť zdôrazňuje, aké dôležité je, aby poskytovatelia hazardných hier dodržiavali pravidlá, ktorých cieľom je chrániť zraniteľné cieľové skupiny.“