Podľa ministra financií Fernanda Haddada nastal čas, aby krajina zaviedla plnohodnotnú daň zo športových stávok, ktorá bude zavedená pravdepodobne už čoskoro. Očakáva sa, že opatrenie bude zverejnené tento mesiac, ale zatiaľ nebolo potvrdené, či samotná daň vstúpi do platnosti hneď, alebo bude zahŕňať nejaké odkladné obdobie.

Podniky zaoberajúce sa športovým stávkovaním sa musia pripraviť

Politická podpora je pochopiteľne vysoká, pretože daň zo športových stávok by znamenala viac peňazí do štátnej pokladnice. Toto opatrenie má zmysel aj z ekonomického hľadiska, pretože Brazília potrebuje nájsť peniaze na doplnenie výnimky pre pracovníkov, ktorí zarábajú až dvojnásobok minimálnej mzdy, čo sľúbila nová vláda prezidenta Luiza Inacia Lulu da Silvu, ktorý zosadil svojho búrlivého predchodcu Jaira Bolsonara.

ZDROJ: piaxabay.com

Haddad je odhodlaný uskutočniť zmeny, ktoré sa v Brazílii musia udiať, aby sa krajina stala prosperujúcou a regulovanou ekonomikou. V rozhovore pre spravodajský portál UOL minister podrobne opísal, ako plánuje svoj plán uskutočniť.

Podľa jeho názoru mnohé spoločnosti jednoducho odvádzajú peniaze z krajiny bez toho, aby za to niečo vrátili. Aj v číslach je trochu zmätok, pretože nikto nevie, koľko krajina z nového návrhu získa. Ministerstvo však má konkrétnu predstavu o tom, koľko by oslobodenie od dane krajinu stálo, podľa prvých odhadov okolo 616 miliónov dolárov.

Daňové príjmy potrebné na vyplnenie rozpočtových medzier

Zdanenie online stávkovania v Brazílii môže pomôcť kompenzovať veľkú časť rozpočtovej diery, ak nie celú, a konečne zaviesť zákon potrebný na to, aby sa z online stávkových kancelárií stali v krajine féroví platcovia daní. Hoci by mohlo byť presunutie viny na prevádzkovateľov pohodlné, stojí za to pripomenúť, že to bola nakoniec vláda prezidenta Bolsonara, ktorá opakovane nedokázala v tejto veci pokročiť a rozhodla sa spustiť športové stávkovanie v regulovanej podobe bez jasného pohľadu na to, ako bude zdanenie tejto činnosti prebiehať.

ZDROJ: shutterstock.com

Zároveň sa v Latinskej Amerike a najmä v Brazílii rozširujú stávkové kancelárie. Mnohé zahraničné spoločnosti prišli poskytnúť sponzorstvo futbalovým klubom a podpísali partnerstvá s významnými miestnymi športovcami, aby upevnili svoju prítomnosť v krajine a vyvolali silnejšie reakcie divákov športových stávok.