Spoločnosť GambleAware spustila pred majstrovstvami sveta vo futbale v roku 2022 novú kampaň, ktorej cieľom je chrániť fanúšikov počas „pretrvávajúcej krízy životných nákladov a značného rozruchu“ okolo turnaja.
Podľa nového prieskumu spoločnosti Opinium, ktorého sa zúčastnilo 2 000 fanúšikov, 61 % respondentov súhlasí s tým, že počas majstrovstiev sveta vo futbale a iných medzinárodných turnajov je príliš veľa reklám na hazardné hry.
Okrem toho 28 % futbalových fanúšikov priznáva, že počas majstrovstiev sveta pociťuje obavy z toho, koľko môžu prehrať pri stávkovaní, pričom 56 % fanúšikov tvrdí, že je ľahké prehrať viac peňazí, ako by očakávali.
„Pre všetkých futbalových fanúšikov by to malo byť príjemné obdobie, ale vzhľadom na obrovské množstvo futbalových zápasov a množstvo reklám na stávkovanie sa môže ľahko stať, že sa necháte uniesť stávkovaním – a vidíme, že mnohí fanúšikovia už teraz pociťujú obavy,“ povedala výkonná riaditeľka spoločnosti GambleAware Zoë Osmondová.
„Keďže životná kríza sa prejavuje a ľudia v predvianočnom období pociťujú nedostatok finančných prostriedkov, môže to vytvoriť „dokonalú búrku“, keď sa fanúšikovia uchýlia k hazardným hrám ako k spôsobu, ako sa s tým vyrovnať. To môže mať opačný účinok, a to tak z finančného hľadiska, ako aj z hľadiska duševného zdravia.“
„Existuje veľa spôsobov, ako sa vyhnúť ‚ľútosti zo stávky‘ – pocitu, ktorý vás trápi po uzatvorení stávky, ktorú by ste radšej neuzatvorili – od vymazania aplikácií až po stanovenie limitu. Tieto kroky môžu fanúšikom pomôcť užiť si futbal túto zimu bez stresu alebo úzkosti z hazardných hier.“
Nová kampaň vznikla v spolupráci so Združením futbalových fanúšikov (FSA) a bývalými futbalistami, ako sú Peter Shilton, Shaun Wright-Phillips a Lee Hendrie. Cieľom GambleAware je zvýšiť povedomie o včasných varovných príznakoch škodlivosti hazardných hier, pričom fanúšikom ponúkne aj praktické rady, ako si užiť turnaj bez toho, aby zažili „Bet Regret“.
Minister pre hazardné hry Paul Scully uviedol: „Vítam túto kampaň GambleAware, ktorá má pomôcť zvýšiť povedomie o praktických opatreniach, ktoré môžu ľudia prijať, aby sa vyhli škodám súvisiacim s hazardnými hrami. Vykonávame najkomplexnejšiu revíziu zákonov o hazardných hrách za posledných 15 rokov, aby sme zabezpečili, že sú vhodné pre digitálny vek, vrátane zváženia dôkazov o reklame a marketingu hazardných hier.„