Tipsport, najväčšia stávková kancelária v Českej republike, urobila odvážny krok, keď ponúkla Českej futbalovej asociácii, že sa stane titulárnym sponzorom českej 1. a 2. ligy. Tento krok fakticky spochybňuje spoločnosť Fortuna Entertainment, ktorá je súčasným sponzorom ligy.

Tipsport vyzýva Fortunu

Podľa správ z českých spravodajských portálov ponúkol Tipsport českej futbalovej asociácii 6,2 milióna dolárov za sezónu. To je údajne podstatne viac, ako v súčasnosti ponúka spoločnosť Fortuna Entertainment. Týmto krokom chce spoločnosť nahradiť svojho konkurenta a stať sa titulárnym sponzorom najvyššej českej futbalovej súťaže.

ZDROJ: Tipsport

Aby mohla spoločnosť Tipsport zmluvu prijať, bude musieť liga najprv prehodnotiť svoj vzťah s Fortunou. Stojí za zmienku, že súčasná šesťročná zmluva so spoločnosťou vyprší po dvoch rokoch.

Tipsport neplánuje Fortunu len nahradiť. Naopak, návrh spoločnosti predpokladá čistý a transparentný proces. Spoločnosť Tipsport požiadala Českú ligovú futbalovú asociáciu, aby vyhlásila výberové konanie na sponzorské práva českej 1. a 2. ligy. To umožní spoločnosti Fortuna bojovať a predložiť lepší návrh, ale zároveň zabezpečí spravodlivý a transparentný proces, v ktorý Tipsport dúfa.

Bez ohľadu na to, ako sa situácia vyvinie, Fortuna bude mať možnosť odslúžiť posledný rok ako titulárny sponzor pred predložením návrhu, ktorý bude konkurovať návrhu spoločnosti Tipsport.

Víťazstvo v tendri bude pre Tipsport monumentálnym víťazstvom. Ak sa stane novým titulárnym sponzorom českej ligy, stane sa spoločnosť fakticky titulárnym sponzorom ďalších profesionálnych športov. Bude to česká národná basketbalová liga, ako aj extraliga ľadového hokeja.

ZDROJ: shutterstock.com

Tipsport plánuje prevziať aj Pragosport

Tipsport medzitým vyzval ďalšieho konkurenta. Spoločnosť predložila samostatnú dohodu, prostredníctvom ktorej sa snaží nahradiť Pragosport ako hlavného partnera pre mediálne práva a streamovanie českých futbalových líg.

Spoločnosť Tipsport predložila atraktívny návrh, v ktorom ponúkla podporu českých futbalových tímov. Podľa schémy spoločnosti Tipsport by českým ligovým tímom ponúkla približne 1,2 milióna dolárov za každú sezónu. Cieľom tohto kroku je pomôcť miestnym klubom zlepšiť ich mediálnu a komerčnú prezentáciu.

Spoločnosť Tipsport tvrdí, že z tejto dohody neplánuje mať žiadne príjmy

Samostatnou poznámkou je, že spoločnosť Tipsport oznámila predĺženie partnerskej zmluvy so spoločnosťou Genius Sports, ktorá sa zaoberá športovými údajmi a technológiami. Obe spoločnosti spolupracujú od roku 2016 a plánujú tak robiť aj v nasledujúcich rokoch.