Francúzsky regulačný orgán pre hazardné hry l’Autorité Nationale des Jeux (ANJ) nariadil spoločnosti Winamax, aby stiahla jednu zo svojich marketingových kampaní po tom, ako rozhodol, že spoločnosť Winamax porušila vnútroštátne zákony o reklame.
Vyhláška, ktorá vo Francúzsku nadobudla účinnosť 4. novembra 2020, zakazuje prevádzkovateľom v reklamách alebo marketingových materiáloch prezentovať, že hazardné hry môžu zlepšiť život hráča alebo jeho rodiny. ANJ poukázala najmä na článok D. 320-9, 2 kódexu, v ktorom sa uvádza, že „akékoľvek obchodné oznámenie v prospech prevádzkovateľa hazardných hier je zakázané, ak naznačuje, že hazardné hry prispievajú k spoločenskému úspechu“.
V súlade s tým regulačný orgán uviedol, že to znamená, že prevádzkovatelia nesmú spájať hazardné hry s možnosťou, že hráč zmení svoje sociálne postavenie, získa mimoriadne zážitky alebo prístup k službám, ktoré sa zvyčajne považujú za vyhradené pre veľmi bohatých ľudí.
ANJ dodal, že „hyperbolické“ reklamy sú povolené pod podmienkou, že prostredníctvom dôrazu, paródie alebo hrubo prehnanej inscenácie nebudú mať za následok porušenie ustanovení uvedených v článku D 320-9 kódexu národnej bezpečnosti.
ANJ dospel k záveru, že reklama spoločnosti Winamax porušuje zákon, a nariadil stiahnutie všetkých materiálov súvisiacich s kampaňou Tout pour la Daronne do jedného mesiaca od vydania rozhodnutia (17. marca).
ANJ uviedol, že toto rozhodnutie je prvým prípadom, keď využil svoje právomoci a nariadil prevádzkovateľovi zastaviť reklamu.