Spoločnosť Sony Interactive Entertainment LLC („SIE“) v pondelok 31. januára oznámila, že uzavrela definitívne dohody o prevzatí spoločnosti Bungie, Inc. („Bungie“), popredného nezávislého vývojára videohier a dlhoročného partnera spoločnosti SIE, ktorý vytvoril niektoré z najznámejších sérií v oblasti videohier vrátane Halo a Destiny.
Táto akvizícia poskytne spoločnosti SIE priamy prístup k spoločnosti Bungie, k jej službám a odborným znalostiam v oblasti technológií, čím sa podporí vízia spoločnosti SIE osloviť v budúcnosti miliardy hráčov. Spoločnosť Bungie bude naďalej fungovať ako nezávislý poskytovateľ herných produktov.

Spoločnosť Bungie so sídlom v Bellevue v americkom štáte Washington a viac ako 900 zamestnancami je známa vytváraním nezabudnuteľných, rozvíjajúcich sa svetov zameraných na vysokokvalitné herné zážitky, ktoré podporujú vzájomné prepojenia hráčov. V súčasnosti sa tím zameriava na dlhodobý vývoj mimoriadne úspešnej hry Destiny 2, rozširovanie univerza Destiny a vytváranie úplne nových svetov v budúcich IP. Celková hodnota tejto transakcie je 3,6 miliardy amerických dolárov vrátane kúpnej ceny a záväzných zamestnaneckých stimulov.
„Spoločnosť Bungie vytvorila a rozvíja niektoré z najobľúbenejších videoherných franšíz na svete a vďaka zosúladeniu svojich hodnôt s túžbou ľudí zdieľať herné zážitky spája milióny ľudí na celom svete,“ povedal Kenichiro Yoshida, predseda predstavenstva, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Sony Group Corporation. „V rámci nášho cieľa ‚naplniť svet emóciami prostredníctvom sily kreativity a technológie‘ využijeme rozmanitú škálu zábavných a technologických aktív skupiny Sony Group na podporu ďalšieho vývoja spoločnosti Bungie a jej schopnosti vytvárať kultové svety na rôznych platformách a v rôznych médiách.“

„So spoločnosťou Bungie máme silné partnerstvo už od vzniku série Destiny a nemôžem byť viac nadšený, že môžeme štúdio oficiálne privítať v rodine PlayStation,“ povedal Jim Ryan, prezident a generálny riaditeľ SIE. „Je to dôležitý krok v našej stratégii rozšíriť dosah PlayStation na oveľa širšie publikum. Chápeme, aká dôležitá je pre štúdio Bungie komunita, a tešíme sa, že ho budeme môcť podporovať. Rovnako ako Bungie, aj naša komunita je základom DNA PlayStation a naša spoločná vášeň pre hráčov a budovanie najlepšieho miesta na hranie sa teraz bude ešte viac rozvíjať.“
„V spoločnosti SIE sme našli partnera, ktorý nás plne podporuje a chce urýchliť našu víziu vytvárania zmysluplných zábavných zážitkov, ktoré presahujú generácie, a zároveň si váži tvorivú nezávislosť, ktorá je srdcovou záležitosťou spoločnosti Bungie,“ povedal Pete Parsons, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Bungie. „Budeme pokračovať v realizácii našej vízie jednej zjednotenej komunity Bungie a vytvárať hry, ktoré ocení naša komunita, nech sa rozhodne hrať kdekoľvek a akokoľvek. Spoločnosť Bungie aj SIE veria, že herné svety sú len začiatkom toho, čím sa naše IP stanú. Naše originálne svety majú obrovský potenciál a s podporou SIE posunieme spoločnosť Bungie do pozície globálnej multimediálnej zábavnej spoločnosti, ktorá sa venuje napĺňaniu našej kreatívnej vízie.“
Po akvizícii bude spoločnosť Bungie nezávislou dcérskou spoločnosťou Sony Interactive Entertainment a bude ju riadiť jej správna rada, ktorej bude predsedať Pete Parsons a súčasný manažérsky tím spoločnosti Bungie. Transakcia podlieha určitým uzatváracím podmienkam vrátane súhlasu regulačných orgánov.

O spoločnosti Sony Interactive Entertainment
Spoločnosť Sony Interactive Entertainment (SIE), uznávaná ako globálny líder v oblasti interaktívnej a digitálnej zábavy, je poskytovateľom značky PlayStation® a rodiny produktov a služieb. PlayStation prináša na trh inovácie od uvedenia pôvodnej konzoly PlayStation v Japonsku v roku 1994. Rodina produktov a služieb PlayStation zahŕňa PlayStation®5, PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation™Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Now a uznávané softvérové tituly PlayStation od štúdia PlayStation Studios. Spoločnosť SIE so sídlom v San Mateo v Kalifornii je dcérskou spoločnosťou v úplnom vlastníctve spoločnosti Sony Group Corporation a má globálne zastúpenie v Kalifornii, Londýne a Tokiu.
O spoločnosti Bungie
Bungie je videoherné štúdio so sídlom v Bellevue v štáte Washington, ktoré sa venuje vytváraniu nádejných svetov, ktoré inšpirujú vášnivé komunity hráčov a celoživotné priateľstvá. Už viac ako tri desaťročia pracuje Bungie na tejto vízii a vytvára niektoré z najznámejších videoherných sérií na svete vrátane Marathon, Myth, Halo a Destiny. Spoločnosť Bungie sa zameriava na vývoj budúceho sveta Destiny a nových svetov, ktoré prídu.