Podľa generálneho riaditeľa Boba Chapeka sa spoločnosť Disney zapojí do biznisu so športovými stávkami, ktorý považuje za mimoriadne perspektívny z hľadiska budúcich príjmov ESPN. Musí tak ale urobiť spôsobom, ktorý nepoškodí rodinne orientovanú značku Disney.

Online športové stávkovanie Chapek označil za „obrovskú príležitosť“ pre spoločnosť Disney, ktorá jej umožní rozšíriť dosah predovšetkým na mladšie publikum športových fanúšikov. Stále však zostáva pomerne nejasné, ako a kedy sa ESPN a Disney dostanú na trh s hazardom.

Podľa Boba Chapeka, generálneho riaditeľa mediálneho gigantu, by rozšírenie športového stávkovania rodinne orientovanej značke Disney neublížilo. „Smerujeme aj k väčšej prítomnosti v online športových stávkach a vzhľadom na náš dosah a rozsah máme potenciál veľmi významne spolupracovať s tretími stranami v tomto priestore,“ povedal Chapek.

ZDROJ: espn.com

Spoločnosť Disney zistila, že okrem širšej akceptácie športových stávok verejnosť vníma ESPN a Disney aj ako samostatné značky. Vďaka tomu by bola expanzia do oblasti stávkovania pomerne bezpečným krokom. Športové stávkovanie ponúka príležitosť na posilnenie ESPN, v ktorej Disney vlastní 80% podiel. Športové stávky by mohli osloviť najmä mladších spotrebiteľov, ktorí inklinujú k hraniu hazardných hier ako súčasti športového zážitku.

Streamovacia služba ESPN+ zvýšila v priebehu fiškálneho roka počet predplatiteľov o 66 %. A práve športové podujatia tvorili v minulom roku 90% najsledovanejších prenosov v televíznych sieťach spoločnosti Disney. Spoločnosť Disney tiež uzavrela 10-ročnú zmluvu o právach na NFL, ktorá sa začne v roku 2023.

ZDROJ: pixabay.com

Napriek nárastu sledovanosti však príjmy ESPN z reklamy zostali vo 3. štvrťroku nezmenené. Hazardné hry by mohli spoločnosti Disney pomôcť vytvoriť nový zdroj príjmov. „ESPN je na to ideálnou platformou,“ povedal Chapek a dodal, že hazardné hry už nemajú takú zlú povesť ako „pred 10 alebo 20 rokmi“.

Nie je to pritom prvýkrát, čo sa spoločnosť Disney a najmä ESPN spájajú so športovým stávkovaním. Minulý rok ESPN napríklad uzavrela dohody so stávkovými spoločnosťami Caesars Entertainment a DraftKings.

Hoci záujem spojiť ESPN so športovým stávkovaním Chapek potvrdil, neuviedol ako a kedy by sa spoločnosti Disney a ESPN do biznisu s hazardnými hrami reálne zapojili. Skonštatoval tiež, že medzi začlenením športového stávkovania ako obchodného modelu do ESPN a získaním licencií je ešte dlhá cesta.

ZDROJ: espn.com

O ESPN

ESPN (pôvodne skratka pre Entertainment and Sports Programming Network) je americký nadnárodný káblový športový kanál, ktorý vlastní spoločnosť ESPN Inc., ktorú spoločne vlastnia The Walt Disney Company (80 %) a Hearst Communications (20 %). Spoločnosť založil v roku 1979 Bill Rasmussen spolu so svojím synom Scottom Rasmussenom a Edom Eganom.

ESPN vysiela predovšetkým zo štúdií nachádzajúcich sa v Bristole v štáte Connecticut. Sieť prevádzkuje aj kancelárie v Miami, New Yorku, Seattli, Charlotte a Los Angeles. James Pitaro v súčasnosti zastáva funkciu predsedu ESPN, ktorú vykonáva od 5. marca 2018 po odstúpení Johna Skippera 18. decembra 2017. Hoci je ESPN jednou z najúspešnejších športových sietí, na adresu ESPN sa objavila aj kritika. Tá zahŕňa obvinenia zo zaujatého spravodajstva, konfliktu záujmov a kontroverzie s jednotlivými vysielateľmi a analytikmi.

Od septembra 2018 je ESPN dostupná pre približne 86 miliónov televíznych domácností (93,2 % domácností s platenou televíziou) v Spojených štátoch. Okrem vlajkového kanála a jeho siedmich súvisiacich kanálov v Spojených štátoch vysiela ESPN vo viac ako 200 krajinách. Prevádzkuje regionálne kanály v Austrálii, Brazílii, Latinskej Amerike a Spojenom kráľovstve. V Kanade vlastní 20% podiel v sieti The Sports Network (TSN) a jej piatich sesterských sieťach.