Hra Star Guardians od spoločnosti Evoplay má potenciál stať sa game changerom v odvetví výherných automatov. Klasické valcové sloty nahrádza živé herné prostredie, ktoré stiera rozdiely medzi hazardnou hrou a zábavnou strieľačkou.
Herný vývojár Evoplay sa rozhodol vymaniť z radu so svojím vlajkovým titulom pre rok 2021 Star Guardians – video automatom v štýle strieľačky z pohľadu tretej osoby. Ide o hru s najväčším rozpočtom v histórii Evoplay.
Revolúcia v odvetví
Podľa CCO spoločnosti Evoplay Vladimíra Malakchiho, ktorý odpovedal na otázky portálu igamingbusiness.com, bolo cieľom vývojarského tímu urobiť revolúciu v odvetví, preto k príprave hry Star Guardians pristupovala spoločnosť Evoplay naozaj špeciálnym spôsobom.
„Chceli sme ísť nad rámec tradičnej hazardnej hry s valcami a líniami,“ povedal Malakchi. Spoločnosť Evoplay sa snažila vytvoriť hru, ktorá by svojím vzhľadom a dojmom pripomínala skôr videohru ako tradičný výherný automat. Spolu s prvkami strieľačky z pohľadu tretej osoby ide o pohlcujúci svet plný postáv – dobrých aj zlých – s prepracovanými príbehmi. Star Guardians je vlastným fantazijným svetom, ktorý si stále zachováva kľúčové prvky klasických výherných automatov – a ponúka päťsekundové spiny.
„Päť sekúnd, podľa toho, čo vidíme v rámci rôznych európskych regulácií, je štandard,“ poznamenáva Malakchi. Nie je prekvapením, že takáto ambiciózna hra si vyžadovala značné množstvo času na zdokonalenie. Dokonca viac, ako si automaty zvyčajne v takýchto prípadoch vyžadujú. Malakchi odhaduje, že od začiatku do konca si hra Star Guardians vyžiadala takmer trikrát viac času na vytvorenie ako bežné automatové hry.
„Strávili sme nad ňou veľa času, keďže viac vecí bolo potrebné vytvoriť od základu. Na začiatku sme veľa vecí dokonca ani nevedeli vytvoriť,“ hovorí. „Trvalo nám to približne rok a pol, čo je na automaty dlhá doba – štandardné automaty sa dajú vytvoriť za tri až šesť mesiacov.“
„Obvyklý proces sa začína náčrtom, návrhom a nápadmi, tieto kroky sme ešte dodržali. Ale čas v jednotlivých fázach a rôzne faktory, ako napríklad testovanie, nám zabrali oveľa viac času a venovali sme im naozaj oveľa viac pozornosti.“
A proces vývoja sa ešte neskončil. Malakchi hovorí, že práce na Star Guardians stále pokračujú, pretože „vždy je čo aktualizovať“. V konečnom dôsledku chcela spoločnosť Evoplay zabezpečiť, aby bola hra ľahko dostupná a ľahko hrateľná na všetkých formátoch. „Hlavnou výzvou pre nás ani nebolo vytvorenie samotnej hry,“ pokračuje Malakchi, „ale urobiť ju prirodzene dostupnú, keďže ľudia hrajú z mobilov, ktoré nemusia mať vždy najlepší internet.
Inšpirácia hrou
Pri tvorbe hry Star Guardians ovplyvnili spoločnosť Evoplay prvky iných herných žánrov. Hra bohatá na funkcie sa hodí na hranie turnajov, čo je formát spopularizovaný na trhu ešportu, ktorý by sa podľa Malakchiho mal snažiť napodobniť aj herný priemysel.
„Teraz vidíme, že ľudia sú súťaživí – je to súčasť našej povahy. Väčšina ľudí sa snaží súťažiť a vyhrávať a tento pocit víťazstva v ľuďoch produkuje endorfíny, vďaka ktorým sa cítia lepšie.“
„Nie je to tak, že len vyhrávate peniaze, ale že kvôli tomu porážate iných ľudí. Ste lepší ako oni, šťastnejší ako oni, a to je tá časť turnajov, ktorá ľudí tak priťahuje. Prečo to teda nemôžeme využiť v bežnom výhernom automate?“
Malakchi pripúšťa, že potrvá nejaký čas, kým sa takéto funkcie stanú normou, ale tvrdí, že hry pre viacerých hráčov budú súčasťou budúcich zmien.
Marketingové inovácie
Taký ambiciózny projekt, akým je Star Guardians, si zaslúžil rovnako ambicióznu marketingovú kampaň, ktorá tomu zodpovedala. Spoločnosť Evoplay ju náležite splnila a Malakchi nemohol byť spokojnejší s tým, čo opisuje ako „najväčšiu marketingovú kampaň vo svete igamingu“.
Smerovanie marketingu hry Star Guardians pomohol formovať aj vývojársky tím plný zanietených hráčov.
„Snažili sme sa rozmýšľať ako bežní hráči – čo bude pre nás to najdôležitejšie? V našom tíme máme veľa ľudí a väčšina z nich sú hráči,“ vysvetľuje. „Snažili sme sa so všetkými hovoriť, aby sme pochopili, čo im dá pocit, že to nie je bežný automat, ale skôr súčasť sveta videohier.“
„Nielen hra je veľmi dôležitá, ale aj príbeh, ktorý sa za ňou skrýva,“ dodáva.
„Prvými krokmi pri tvorbe Star Guardians bolo vytvorenie príbehu celého sveta. Vytvorili sme aj komiks, ktorý je spojený s rôznymi hrdinami. Pokiaľ viem, nikto niečo také nevytvoril pre herné publikum, takže sme sa snažili vytvoriť herný obsah, ktorý by mal za sebou aj kompletné marketingové skúsenosti, a vytvoriť najväčšiu marketingovú kampaň vo svete igamingu – a myslím, že sa nám to podarilo.“
Nové publikum
Komiksy boli súčasťou predkampane spoločnosti Evoplay pre Star Guardians, pričom celá kampaň sa ešte len začne. Spoločnosť Evoplay odhaduje, že za posledný štvrťrok už oslovila 30 miliónov divákov. Naplánované je aj spustenie úplne bezplatného turnaja Star Guardians, ktorým sa spoločnosť snaží prilákať do sveta hier nové publikum.
„Snažíme sa dať príležitosť hráčom, ktorí teraz nie sú spojení s kasínami alebo hazardnými hrami,“ vysvetľuje Malakchi. „Chceme im len dať príležitosť pocítiť tento úplne nový zážitok z hazardných hier, pretože naším hlavným cieľom je osloviť nové publikum.
„Kampaň trvala osem mesiacov. Chceme ju ukázať rôznym prevádzkovateľom, ale hlavným cieľom je dať túto hru kasínam, ktoré sú pripravené prijať nové publikum. Chceme osloviť čo najviac ľudí a chceme podporiť našich partnerov. Chceme dať ľuďom ochutnať túto hru predtým, ako si ju zahrajú naostro v kasínach.“
„Roky sme pracovali s malým publikom, čo je dosť ťažké. Touto hrou sa snažíme osloviť viac ako tri miliardy ľudí. Aj keby sme oslovili len 4 % tohto publika, bude to pre nás a celý sektor hazardných hier veľký úspech.