Betr, austrálska stávková kancelária, ktorú založil Matthew Tripp a ktorú podporuje spoločnosť News Corp Ruperta Murdocha, mala minulý rok zlý štart. Tentoraz sa opäť dostala do problémov a dostala pokutu, ktorá by mohla ohroziť dokonca jej budúcnosť.
V októbri minulého roka sa Betr stala terčom kontroverzie, keď ponúkla pochybný kurz 100:1 na všetky dostihy Melbourne Cup 2022. Išlo o kampaň, ktorú spoločnosť navrhla s cieľom upútať pozornosť, keďže sa snažila etablovať na trhu. Pozornosť aj získala, ale možno nie takú, akú chcela. Teraz ju dostihová komisia Severného teritória postihla pokutou za ignorovanie marketingových pravidiel, ktoré platia už viac ako tri desaťročia.
Betr si užíva spam
Dostihová komisia udelila spoločnosti Betr pokutu 75 000 austrálskych dolárov (51 082 USD) za opakované zasielanie spamových správ. Stávková kancelária údajne v októbri minulého roka, keď sa rozbiehala, posielala hromadné správy bez toho, aby predtým získala povolenie od príjemcov.
Spoločnosť Betr, ktorá údajne stále rokuje o možnej kúpe spoločnosti PointsBet a jej pobočiek, podľa austrálskej televízie ABC News posielala správy, z ktorých niektoré dostali stávkari figurujúci na zoznamoch vylúčených osôb.
Spoločnosť už dostala pokutu 20 000 austrálskych dolárov (13 622 USD), keď sa komisia v decembri minulého roka dozvedela, že kontaktovala vylúčenú osobu. Teraz, keď komisia zistila, že spamová aktivita spoločnosti Betr bola rozsiahlejšia, pridala ďalších 55 080 AU$ (37 515 USD).
Dostihová komisia zistila, že prevádzkovateľ odoslal správy v prvom týždni svojej činnosti. To predstavuje zjavný dôkaz nezáujmu dodržiavať pravidlá a komisia tieto porušenia označuje za „závažný“ nedostatok. Spoločnosti Betr ako takej bude venovať zvýšenú pozornosť. Ak budú porušenia pokračovať, mohla by zvážiť ďalšie disciplinárne opatrenia až po „pozastavenie alebo zrušenie“ licencie.
Spoločnosť Betr nie je v ignorovaní reklamných predpisov v Austrálii jediná. V minulom roku udelil Austrálsky úrad pre komunikáciu a médiá (ACMA) spoločnosti Sportsbet pokutu vo výške 3,7 milióna austrálskych dolárov (2,5 milióna USD) za to, že v komunikácii neponúkla možnosť odhlásenia. Tento týždeň udelil pokutu 50 172 AU$ (34 332 USD) spoločnosti BetDeluxe za podobné pochybenia.
Reklamy na hazardné hry naďalej rezonujú
Hazardné hry a stávkovanie sú veľkým biznisom, čo znamená, že reklama na ich podporu musí byť veľká. Austrálske Severné teritórium si zachovalo trochu uvoľnený prístup k hazardným hrám. Odvetvie však už malo možnosť vidieť, čo sa stane, keď prevádzkovatelia nebudú hrať podľa pravidiel.
Reklama na hazardné hry sa stala horúcou témou v jurisdikciách na celom svete vrátane Austrálie. Marketéri musia byť kreatívnejší, keďže sa presadzujú opatrenia, ktoré zabraňujú televíznym a rozhlasovým reklamám počas určitých hodín. Patria sem aj nové obmedzenia týkajúce sa reklám na hazardné hry v sociálnych médiách. Austrálske teritórium hlavného mesta (ACT) zvažuje takýto krok, pričom túto otázku presadzuje senátor ACT David Pocock.
V minulom roku ACMA odporučila obmedzenie reklám na hazardné hry v sociálnych médiách. Pocock teraz túto iniciatívu podporuje a dúfa, že sa mu podarí získať dostatočnú podporu na to, aby sa táto iniciatíva stala celoštátnou.