Spoločnosť Facebook nedávno aktualizovala svoje zásady týkajúce sa reklám súvisiacich so stávkovaním na sociálnej sieti a uviedla, že potenciálni inzerenti budú musieť písomne požiadať platformu o povolenie na zobrazovanie reklám na kurzové stávky.

Tieto žiadosti sa musia zaslať spoločnosti Meta Platforms, ktorá je materskou spoločnosťou Facebooku. Žiadosti sa vzťahujú na to, čo Meta definuje ako „bežné typy hazardných hier“ vrátane stávok, lotérií, lotérií, kasínových hier, fantasy športov, binga, pokru, turnajov zručnostných hier a lotérií.

ZDROJ: Facebook.com

Na spustenie reklám, ktoré propagujú online hazardné hry a hazardné hry, budú musieť inzerenti požiadať spoločnosť Meta o písomné povolenie prostredníctvom špeciálneho formulára a predložiť dôkaz, že hazardné činnosti sú riadne licencované regulačným orgánom alebo inak stanovené ako zákonné na územiach, na ktoré sa chcú zamerať,“ uvádza spoločnosť Meta so sídlom v Kalifornii. „Okrem toho spoločnosť Meta nepovoľuje cielenie reklamy na online hazardné hry a hazardné hry na osoby mladšie ako 18 rokov.

Facebook mal v minulosti niekoľko konfliktov s hernými spoločnosťami. Napríklad v roku 2019 spoločnosť zakročila proti niektorým európskym online herným firmám, ktoré údajne ukladali obrovské množstvo údajov o zákazníkoch v snahe osloviť mladších potenciálnych stávkarov.

Spoločnosti ako materská spoločnosť Google Alphabet, Apple a Facebook, ktoré majú významný vplyv na online reklamu, čelia v súvislosti s hraním o živé peniaze balansovaniu.

Vývojári spoločenských kasínových hier prispievajú k rastu najvyšších výnosov v obchodoch s aplikáciami a herné spoločnosti môžu byť a sú zdrojom príjmov z online reklamy pre technologické spoločnosti. Na druhej strane sa objavuje prízrak kontroverzie. Napríklad spoločnosti Alphabet, Apple a Facebook sa zaoberajú súdnymi spormi, ktoré vychádzajú z tvrdení žalobcov, že minuli desiatky tisíc dolárov na nákupy v aplikáciách v sociálnych kasínových hrách bez možnosti vyhrať skutočné peniaze.

ZDROJ: Facebook.com

Minulý mesiac spoločnosť Apple stiahla reklamy na stávkovanie z rôznych produktových stránok v App Store po tom, ako sa rozhorčili vývojári – mnohí z nich sú dodávateľmi aplikácií, ktoré nemajú nič spoločné so stávkovaním. Predtým sa spoločnosť Apple snažila odvrátiť niektoré kontroverzie spojené s prítomnosťou herného obsahu v App Store. V roku 2019 napríklad spoločnosť vývojárom takéhoto obsahu – dokonca aj aplikácií, v ktorých nejde o skutočné peniaze – oznámila, že musia byť hodnotené ako vhodné len pre používateľov od 17 rokov.

Z hľadiska vzťahov s verejnosťou sa spoločnostiam, ako je Facebook, oplatí vystupovať tvrdo proti nekalému hernému obsahu a zaviesť protokoly, ktoré musia legitímne spoločnosti dodržiavať.

Meta definuje online hazardné hry a hry ako akýkoľvek produkt alebo službu, kde je súčasťou spôsobu vstupu a výhry čokoľvek v peňažnej hodnote,“ dodáva Meta. „Reklamy, ktoré propagujú online hazardné hry a hry, sú povolené len s naším predchádzajúcim písomným súhlasom. Autorizovaní inzerenti musia dodržiavať všetky platné zákony a zahrnúť kritériá cielenia v súlade s požiadavkami spoločnosti Meta na cielenie. Reklamy nesmú byť zacielené minimálne na osoby mladšie ako 18 rokov.

ZDROJ: shutterstock.com

Dodržiavanie pokynov Facebooku je dôležité

V nedávnom príspevku na blogu partner spoločnosti Klein Moynihan Turco David Klein upozorňuje, že je nevyhnutné dodržiavať nové obmedzenia spoločnosti Facebook.

Na to, aby mohli inzerenti zobrazovať reklamy, ktoré propagujú online hazardné hry a hranie hier, musia teraz vopred požiadať spoločnosť Meta o písomné povolenie. Žiadosť musí obsahovať dôkazy o tom, že predmetné hazardné hry a/alebo herné aktivity sú riadne licencované regulačnými orgánmi alebo sú inak zákonné v geografických lokalitách alebo územiach, na ktoré sa zameriavajú,“ napísal Klein.

Dodáva, že dodržiavanie obmedzení Facebooku týkajúcich sa reklamy na hazardné hry sa môže spočiatku zdať jednoduché, ale v skutočnosti je zložité, čo naznačuje, že pomoc právneho poradcu je dôležitým faktorom.

Podniky by preto mali pred spustením akejkoľvek súťažnej propagácie vyhľadať poradcu, aby sa vyhli potenciálnym problémom v oblasti sociálnych médií, regulácie a práva,“ uzavrel Klein.