Spoločnosť Camelot UK Lotteries zaznamenala v prvej polovici finančného roka 2021-22 historicky najvyšší predaj tiketov vo výške 3,96 miliardy libier (4,72 miliardy eur/5,31 miliardy USD).
Celkové tržby za šesť mesiacov od 1. apríla do 25. septembra boli o 2,7%, resp. 107,3 milióna GBP vyššie ako v rovnakom období minulého roka. Prevádzkovateľ pripísal tento rast rekordnému digitálnemu výkonu a inováciám, ktoré zvýšili záujem o jeho hry založené na žrebovaní, ako aj silnej prítomnosti značky v súvislosti s prenosmi z olympijských hier v Tokiu v Spojenom kráľovstve.
Hry založené na žrebovaní tvorili v prvom polroku väčšinu tržieb Camelotu, ktoré vzrástli o 3,6% na 2,23 miliardy GBP, k čomu prispel medziročný rast všetkých produktov v portfóliu.
Pokiaľ ide o stieracie žreby národnej lotérie a online hry s okamžitými výhrami, ich predaj sa za polrok zvýšil o 1,6% na 1,73 miliardy GBP. Spoločnosť Camelot to pripisuje silnému maloobchodu, keďže sa v Spojenom kráľovstve zmiernili obmedzenia týkajúce sa koronavírusu (Covid-19). Predaj stieracích žrebov v obchodoch sa tak medziročne zvýšil o 6,7%, zatiaľ čo predaj online hier s okamžitou výhrou klesol o 8,8%. Spoločnosť Camelot tiež uviedla, že predaj stieracích žrebov zostáva na nižšej úrovni ako pred pandémiou.
V nadväznosti na to spoločnosť Camelot tiež oznámila, že celkový maloobchodný predaj všetkých produktov za toto obdobie dosiahol 2,34 miliardy GBP, čo predstavuje nárast o 4,5% v porovnaní s minulým rokom.
Camelot spolupracuje s približne 44 000 maloobchodníkmi v Spojenom kráľovstve a v prvom polroku ďalej rozšíril svoju sieť nadviazaním nových partnerstiev so supermarketmi Aldi a Iceland. Vďaka týmto dvom partnerstvám boli hry založené na žrebovaní Národnej lotérie k dispozícii pri pokladniach v približne 1 900 obchodoch v celom Spojenom kráľovstve.
Digitálny predaj dosiahol rekordnú hodnotu 1,62 miliardy GBP. Predstavuje to medziročný nárast len o 0,2%, ale ten nasledoval po mimoriadne silnom prvom polroku 2020, keď digitálne tržby vzrástli o 39,1% v dôsledku zatvorenia maloobchodných predajní pre Covid-19 a presunu hráčov na internet.
Tržby z mobilných zariadení vzrástli o 1,8% na historicky najvyššiu úroveň 1,15 miliardy GBP, čo podľa spoločnosti Camelot odráža širší trend čoraz väčšieho prechodu na nakupovanie prostredníctvom smartfónov. K tomuto rastu prispelo viac ako 795 000 nových online registrácií.
Národná lotéria vyplatila hráčom počas polroka výhry v hodnote 2,27 miliardy GBP, čo je o 30,6 milióna GBP viac ako v minulom roku, a vytvorila 184 nových milionárov. Približne 1% z tržieb si Camelot ponechal ako zisk v súlade s podmienkami svojej licencie, zatiaľ čo 4% boli v tomto období vynaložené na prevádzkové náklady. Prevažná väčšina peňazí, ktoré zostali po výhrach a prevádzkových nákladoch, bola pridelená na spoločensky prospešné účely, pričom šesťmesačný príspevok vo výške 884,5 milióna GBP predstavuje 2,4% nárast oproti predchádzajúcemu roku.
Výnosy na spoločensky prospešné účely od spustenia Národnej lotérie v roku 1994 presiahli 45,0 miliardy GBP.
Letná kampaň spoločnosti Camelot, ktorá zdôraznila význam príspevkov hráčov Národnej lotérie k financovaniu tréningov olympionikov a paralympionikov, bola kľúčovým faktorom angažovanosti. Jej súčasťou boli aj dve podujatia vo Wembley Arene pre vracajúcich sa účastníkov olympijských hier v Tokiu.